Amsterdam Museum aan de Amstel

Breng een ode aan een Amsterdamse vrouw

Sonntag 22 September von 15 bis 16:30 Uhr(zeit)

Workshop

Kom op 22 september van 15.00 tot 16.30 uur naar de speciale workshop waarbij je bent uitgenodigd om een ode te brengen aan een Amsterdamse vrouw die aandeel heeft gehad in kunst in de openbare ruimte. Deze workshop is een onderdeel van het project Vrouwen van Amsterdam – een Ode.

Ode

Vind jij het ook raar dat vrouwen zo onzichtbaar zijn in het verhaal van Amsterdam? Er zijn heel wat vrouwen die hebben bijgedragen aan hoe de stad er nu uit ziet. Met bijvoorbeeld kunst en architectuur hielpen zij bij de ontwikkeling van de publieke ruimte van de stad. Breng een ode aan een vrouw die hier een rol in speelt of speelde en vul het verhaal van de stad aan! Je ode wordt onderdeel van de collectie van het Amsterdam Museum.

Workshop

Tijdens de workshop inspireren we je met verschillende namen en verhalen van vrouwen om je alvast op weg te helpen.

Meer informatie en tickets

Locatie: Amsterdam Museum aan de Amstel
Voertaal: Nederlands
Prijs: €5,-