Universiteitsmuseum Utrecht

Kun je van dieren houden en toch vlees eten?

Sonntag 15 Dezember von 11 bis 12 Uhr(zeit)

Lesung

Filosofen zijn mensen die nadenken over grote vragen over het leven, de wereld en alles om ons heen. Je kunt ze zien als detectives van ideeën! In plaats van dingen te onderzoeken met een vergrootglas, onderzoeken filosofen hoe wij denken.

Vragen

Jeroen Hopster is filosoof en onderzoeker aan de Universiteit Utrecht. Hij denkt na over hoe wij met de natuur en de dieren omgaan. Jeroen stelt allerlei vragen, zoals: Waarom is een hond je vriend, maar een leeuw niet?‘Kunnen dieren hetzelfde voelen als mensen? Is het eerlijk om vlees te eten?

Praktisch

Hoe denk jij over deze vragen? Kom op zondag 15 december van 11.00 tot 12.00 uur naar het familiecollege en denk mee met Jeroen! Voor de familiecolleges heb je een apart ticket nodig, deze zijn binnenkort beschikbaar.

Meer weten over de familiecolleges? Klik hier.

Besucherinformationen

Zugang

Datum & Uhrzeit

Sonntag 15 Dezember von 11 bis 12 Uhr(zeit)