Drawing Centre Diepenheim

Opening – fixed script fluid lines

Zaterdag 21 september van 15 tot 17 uur

Evenement

Op zaterdag 21 september ben je van harte welkom voor de opening van fixed script fluid lines, een solotentoonstelling door Jesse Strikwerda. Op vertoon van je Museumkaart krijg je een drankje aangeboden.

Over de tentoonstelling

Kunstenaar Jesse Strikwerda heeft een fascinatie voor het theatrale. Binnen zijn werk verkent hij verschillende perspectieven en ervaringen door zichzelf onder te dompelen in wisselende personages. Door steeds nieuwe rollen aan te nemen, laat Jesse zien hoe veranderlijk ons karakter is en dat we allemaal weleens acteren. Denk bijvoorbeeld aan het vriendelijk bedanken voor een cadeau dat je eigenlijk niet leuk vindt, of het beleefd lachen om een grap die je al veel te vaak hebt gehoord.

In de tentoonstelling fixed script fluid lines nodigt Jesse ons uit om na te denken over de maskers die we dagelijks dragen en de rollen die we onbewust aannemen. De expositie speelt zich af in een wereld van levensgrote tekeningen en ruimtevullende decors, waar verhalen en personages elkaar voortdurend afwisselen. Als bezoeker betreed je het toneel om daarna weer in de rol van toeschouwer te glijden; kijken en bekeken worden volgen elkaar op. Jesse onderzoekt wat er gebeurt wanneer we uit de schaduw van het dagelijks leven stappen en onszelf in de schijnwerpers plaatsen. Welke aspecten van ons karakter komen dan naar voren, en hoe verandert de perceptie van onszelf en anderen?

Opening

De feestelijke opening van fixed script fluid lines vindt plaats op zaterdag 21 september. Onze deuren zijn geopend vanaf 15.00 uur, om 15.30 uur begint het programma met een openingswoord en toelichting op de tentoonstelling. Daarna is er tijd om het werk te ontdekken en te genieten van een drankje. Op vertoon van je Museumkaart krijg je het eerste drankje gratis.

Bezoekersinformatie

Zaterdag 21 september van 15 tot 17 uur