Museum Cobra

Artist Talk: Tatjana Almuli in gesprek met Diana Blok

zaterdag, 31 augustus 2024

Deze activiteit is afgelopen.

Schrijver en journaliste Tatjana Almuli gaat in gesprek met kunstenaar Diana Blok over belangrijke thema’s in haar werk, zoals seksuele identiteit, vrouwenrechten en genderongelijkheid.

Artist talk

Na Queer & Pride Amsterdam organiseert Museum Cobra de artist talk I Challenge you to love me. Schrijver en journaliste Tatjana Almuli, bekend van onder meer de online VPRO serie Dikke vette leugens, gaat in gesprek met kunstenaar Diana Blok over belangrijke thema’s in haar werk, zoals seksuele identiteit, vrouwenrechten en genderongelijkheid.

Tatjana Almuli

Rode draad in Almuli’s werk is het doorbreken van stigma’s en het bespreekbaar maken van thema’s die taboe zijn. Ze bevraagt onderwerpen waar schaamte en ongemak omheen hangt of die veelal eenzijdig worden belicht, zoals meer ruimte innemen als vrouw, heersende schoonheidsidealen en de obsessie rondom uiterlijk überhaupt, stigma’s en vooroordelen rondom dik zijn, maar ook bijvoorbeeld rondom queer zijn.

DIana Blok

Ook voor Blok bestaan geen vastomlijnde esthetische principes, geen oordelen over seksuele voorkeur, gender, geloof of huidskleur. Blok sneed met haar portretten van vrijgevochten vrouwen, transpersonen en homo’s al decennia geleden onderwerpen aan die ook nu nog heel actueel zijn. De opgelegde esthetiek en de dominantie van het westerse schoonheidsideaal is een thema dat zowel in het werk van Blok als ook in dat van Almuli regelmatig aan bod komt.

Kom jij taboe's doorbreken? Aanmelden kan via www.museumcobra.nl.

Deze activiteit is afgelopen. Je kunt hier niet meer aan deelnemen.

Bekijk alle actuele activiteiten op Zien & doen

zaterdag, 31 augustus 2024