Museum W

Queer-tour: kijk tegendraads naar kunst

Zaterdag 23 november van 13:30 tot 15 uur

Rondleiding

Bekijk onze collectiestukken door een roze bril. Rondleider Patrick Verhoeven neemt je mee langs kunstwerken waarin een queer-laag of -thematiek besloten ligt. Deze Queer-tour zal je zeker inspireren om tegendraads naar kunst te kijken en helemaal jezelf te zijn!

Queer

Museum W schenkt tijdens Weert Respecteert aandacht aan de queer-geschiedenis in de collectie. Tijdens deze queer-tour wordt er gesproken over het thema seksuele- en genderdiversiteit door speciaal geselecteerde kunstwerken met andere ogen te bekijken. Net zoals het begrip lhbti is ook queer vandaag de dag een fluïde identiteit die niet voldoet aan heteronormativiteit. Queer is een paraplubegrip voor de seksuele- en genderdiversiteit. Lhbti staat voor lesbiennes, homoseksuelen, biseksuelen, transgenders, intersekse mensen en andere seksuele geaardheden en identiteiten.

Kunstcanon

Deze bijzondere rondleiding wordt gegeven door educatief medewerker Patrick Verhoeven. Vorig jaar publiceerde hij in Mister Motley Magazine een artikel over hoe queer-kunst zich verhoudt tot de algemene kunstcanon. Met de queer-tour neemt hij je graag mee in dit verhaal.

Praktisch

Voor Museumkaarthouders is deze tour helemaal gratis. Meelopen met deze queer-tour? Stuur dan een mail naar museumw@weert.nl.

Bezoekersinformatie

Toegang is inbegrepen bij een entreeticket voor het museum.

Let op: vooraf reserveren is nodig

Zaterdag 23 november van 13:30 tot 15 uur

Museum W