's Avonds naar het museum

Wist je dat je ook 's avonds naar het museum kan?

Deze musea laten hun deuren tot laat open, zodat je na je werk nog even binnen kunt glippen voor een dosis inspiratie.

De Pont museum

In De Pont museum in Tilburg vind je hedendaagse kunst in de vorm van schilder- en beeldhouwkunstvormen, installaties, performances, film en fotografie. Het museum is op donderdagen vanaf 17 uur gratis geopend tot 21 uur. Er is een daghap beschikbaar voor een behapbare prijs én 1x per maand pakt De Pont uit met PUNCH, waar culturele partners uit Tilburg en omgeving een spannende verbinding maken met de tentoonstellingen en optredens als dans, muziek en theater.

Meer over De Pont museum

Museum De Lakenhal

Kom tussen je werk en de kroeg naar het museum voor een flinke dosis inspiratie en kennis! Elke 2e vrijdag van de maand kun je bij Lakenhal Laat tussen 19-22 uur een deel van het museum bekijken en meedoen aan een verdiepend randprogramma met rondleidingen, lezingen, performances, workshops en meer.

Meer over Museum De Lakenhal

Bonnefanten

Tijdens de Bonnefanten Free Fridays (#BFF) beleef je gratis een verrassend programma in het museum. Voor, door en met jou. De volgende Free Friday is op vrijdag 15 september van 20 tot 23 uur. Ook op 13 oktober en 1 december zijn er weer Free Fridays in Bonnefanten.

Meer over Bonnefanten

ARTIS Groote Museum

In het Groote Museum in Amsterdam kun je op donderdag tot 22 uur langskomen. Ga op een persoonlijke expeditie, met je lichaam als startpunt. Je kijkt in een spiegel waarin je steeds meer ontdekt. Overeenkomsten met planten, andere dieren en zelfs microben.

Meer over ARTIS Groote Museum
Iemand loopt door het Groote Museum

Van Gogh Museum

Eén keer per maand kun je het Van Gogh Museum op vrijdagavond tussen 19 tot 23 uur bezoeken. Tijdens Vincent op Vrijdag heb je niet alleen toegang tot de vaste collectie en tijdelijke tentoonstellingen, maar ontdek je ook livemuziek, workshops, exposities en inspirerende sprekers. De eerstvolgende Vincent op Vrijdag is op 29 september.

Meer over het Van Gogh Museum
Bezoekers in de avond in het Van Gogh Museum

Nieuwe Instituut

In Nieuwe Instituut in Rotterdam draait alles om architectuur, design en digitale cultuur. Bezoek het museum van de toekomst elke donderdag tot 21 uur. Op donderdagavonden kun je deelnemen aan een speciaal avondprogramma. Denk na over vragen die misschien niet van nu zijn, maar zeker wel van morgen.

Meer over Nieuwe Instituut
Donker in het Nieuwe Instituut

Museum de Fundatie

Museum de Fundatie in Zwolle is iedere vrijdagavond tot 21 uur gratis open voor iedereen. Hou je van beeldende kunst en geschiedenis? Dan is Museum de Fundatie zeker iets voor jou. Je kunt er een belangrijke collectie kunst uit alle eeuwen van de geschiedenis vinden.

Meer over Museum de Fundatie
Mensen in de fundatie zwolle

Kunstinstituut Melly

Kunstinstituut Melly is de place to be voor voor jou als je op de hoogte wilt zijn van wat er speelt in de internationale wereld van de hedendaagse kunst. Naast tentoonstellingen organiseert het museum lezingen, filmvertoningen en andere evenementen. Tijdens de wekelijkse Kunstavond op vrijdag kun je het museum van 18 uur tot 21 uur gratis bezoeken.

Meer over Kunstinstituut Melly
Kunstinstituut Melly

Oyfo Techniekmuseum

In Oyfo Techniekmuseum in Hengelo zie je hoe de wereld verandert door technologie. Kom alles te weten over stoommachines en smartphones, robots en kunst, energiebronnen en onze planeet. Kortom, alles over mens en techniek! Je kunt Oyfo bezoeken van maandag t/m vrijdag tot 21 uur. Behalve in vakanties van regio noord, dan is het museum tot 17 uur open.

Meer over Oyfo Techniekmuseum
Bezoekers staan bij een van de objecten van het museum

Anne Frank Huis

Het Anne Frank Huis in Amsterdam is elke dag tot 22 uur open. Een bezoek aan het de onderduikplek van Anne Frank en haar familie is onvergetelijk. Je kunt ook een kijkje nemen in het Achterhuis, waar Anne haar - inmiddels - wereldberoemde dagboek schreef. Reserveer wel even vooraf.

Meer over het Anne Frank Huis
Het Anne Frank Huis aan de Amsterdamse Westermarkt.

Foam Fotografiemuseum Amsterdam

Foam Amsterdam is 'all about photography'. Je ziet er fotografie van nu door jonge makers naast iconische beelden van wereldberoemde fotografen. Het museum heeft speciale aandacht voor actuele thema’s binnen fotografie en opkomend talent. Kom op donderdag en vrijdag langs tot 21 uur.

Meer over Foam Fotografiemuseum Amsterdam
De binnenkant van FOAM Amsterdam

Huis Marseille

Op donderdagavond kun je fotografiemuseum Huis Marseille in Amsterdam tot 21 uur bezoeken. Het fotomuseum vind je in een woonhuis uit 1665 waar de kamers nu zalen zijn. In de tentoonstelling zie je meestal eigentijdse fotografie uit Nederland, Zuid-Afrika en Japan.

Meer over Huis Marseille
Ingang van Huis Marseille

NEST

NEST is de Haagse hotspot waar mens en maatschappij samenkomen. Sta in verbinding met de werken van de beeldende kunstenaars en bewonder de vele gezichten en verhalen van de maatschappij. Op donderdag en vrijdag kun je tot 20 uur in het museum terecht.

Meer over NEST

TENT

Ben jij al bekend met TENT? Deze ruimte voor hedendaagse kunst is een culturele parel in Rotterdam. Een mooie plek om samen of alleen de creativiteit en het verhaal van de kunstenaar te beleven. Tijdens de wekelijkse Kunstavond op vrijdag kun je het museum van 18 uur tot 21 uur gratis bezoeken.

Meer over TENT
Tentoonstellingsruimte TENT Rotterdam

Onbeperkt musea bezoeken?

Ontdek al deze musea en meer met je eigen Museumkaart. Bezoek een jaar lang onbeperkt meer dan 500 inspirerende musea in Nederland voor maar € 75.

Koop hier een Museumkaart
Vrouw met Museumkaart in het museum